el projecte

Vet aquí aquells temps dels catorze vents, que set eren bons i set eren dolents…

cropped-img_37142.jpg

així començaven alguns contes i així he pensat de començar el meu, com un conte de fades inicio un projecte, envoltada de natura; salvatge, feréstega, viva, silvestre… em desprèn un respecte i admiració, actuo en simbiosi, en tinc cura i ella em protegeix, em relaciono amb la natura pas a pas, observant els canvis que m’envolten, com un tot en harmonia, tanco els ulls, faig una respiració profunda, arribant a l’essència, i somric.

La silvestrina ha agafat l’essència de l’ofici d’herbolari, la valentia i esperit viatger de les trementinaires, el coneixement i amor per la natura de les bruixes, i el saber de les àvies per oferir un acompanyament integral.
Perquè el ser és únic i un tot integrat en la natura, la silvestrina ofereix formació per a aprendre i compartir coneixements, preparats naturals per incorporar-los en la nostra vida diaria i acompanyament en tractaments amb plantes, fitoteràpia i dietètica, combinant la cura amb l’alimentació, el suport de plantes medicinals, aromateràpia, el poder energètic i vibracional amb els cinc elements, així com diverses tècniques i consells per armonitzar tot el nostre ser i sentirnos vius!

La Marta:

Remeiera i herbolària, fitoterapeuta i en constant aprenentatge.

Aquí… somnian sense por i vivint ben desperta materialitzant el meu projecte vital i compartint-lo amb tu.

Estudis de fitoteràpia, dietètica i aromateràpia pel Gremi d’herbolaris, apicultors i alimentació dietètica i bilològica de Catalunya. Educadora social i ambiental, monitora i tallerista.

però sobretot… apassionada de tot allò que em fa vibrar!

el Lio

el druida i horticultor, apassionat de la terra, buscant una vida autossuficient.

Format en agricultura ecològica i permacultura, reparacions i instalador. Autodidacta, cada dia la natura li ensenya coses noves

Manetes i somniador, viu seguint la seva intuició..
amb els peus a terra, però descalços, ànima indispensable del projecte

Què oferim?

  • Plantes vives i seques, aromàtiques i remeieres. Som un herbolari i cuidem tot el procés, des de la recol·lecció de silvestres o plantes pròpies, assecatge tradicional, conservació i ús de les plantes, podeu obtindre planter de remeieres i aromàtiques i plantes seques soles o en barreges preparades. Així mateix són la base en la que elaborem els preparats o preparem material per a les formacions.
  • Preparats naturals artesans per promoure la salut i el benestar.
  • Ofereixo formació i tallers per a adults i infants, perque l’objectiu és promoure l’autogestió de la salut i la coneixença dels recursos naturals, la seva estima i respecte, fent un ús responsable. Plantes remeires, salut familiar, cosmètica natural, sabons artesans, cuina silvestre i sortides de reconeixement aixi com tallers per infants i families, on es desenvolupa la creativitat i s’apren tot jugant. També es poden organitzar per grups, entitats o col·lectius.
  • Acompanyament en salut natural (fitoteràpia, dietètica, i aromateràpia) seguint una filosofia integral i holística,  en que el cos, ment i ànima són un tot. Un síntoma o malaltia és senyal de desequilibri i es treballa per tornar a harmonitzar energèticament el nostre ser amb nosaltres mateixos i el nostre entorn més natural.

Els origens de la Silvestrina

Van ser a l’Alzinar, un mas familiar al costat d’un bosquet d’alzines i pins,

Es situa al Milà, a l’Alt camp, aquí va sorgir la meva inspiració, i és per això que vull
seguir anomenant-lo. A més d’encara visitar-lo i aprofitar els afores més silvestres per continuar les passejades.

DSC_0067Els preparats naturals que elaboro així com receptes que comparteixo estan pensats per  fer a partir de productes naturals que tenim a la vora, ja que son aquests els que necessitem i els que ens poden ajudar. Plantes silvestres i altres de cultivades són les bases de totes les elaboracions naturals.

El nostre cos té una herència, estem familiaritzats amb uns aliments, unes plantes i propietats,  i ho hem compartit generació rere generació. Quan erem petits preniem infusions de camamilla pel mal de panxa,  la farigola la trobem a moltes cuines, no podem viure sense l’all…  Si observem el nostre voltant, descobrirem que estem rodejats de plantes que ens poden beneficiar.

ACTUALMENT

Estem al Milà (Alt camp), al mas Les Oliveres, en un entorn de bosquet mediterrani, camps d’avellaners i oliveres, a la plana de les muntanyes de Prades.
En aquest entorn tant ric seguim l’investigació de plantes remeieres que viuen a les muntanyes i boscos que ens rodegen, tenim un camp d’oliveres, alguns arbres fruiters i hem iniciat un hort terapèutic amb el cultiu de plantes medicinals i comestibles, que ens serveix per conèixer el cicle de les plantes i per cultivar aquelles que necessitem per elaborar els preparats naturals i que no trobem en el seu estat salvatge per la zona on estem. Vora l’hort s’hi troba la caseta de fusta que utilitzem d’Herbolari i Espaiverd  i també el petit viver on cultivem plantes a partir de llavors i esqueixos propis.

L’hort medicinal, aromàtic i comestible

És un espai experimental on aprenc i comparteixo, a més és un espai sensorial pels més petits i grans, on caminar-hi descalç és un plaer, on gaudim dels aromes,on hi convivim amb els insectes i altres animals amb qui les plantes comparteixen espai, un entorn ric i divers que cuidem i ens cuida.


IMG_2815IMG_2711IMG_2679

Herbolari i Espaiverd:

Un punt de trobada obert al públic, on poder comprar preparats d’herboristeria, capses de verdura i fruita o preparats naturals. Un espai per informa-se del projecte així com tallers i formacions, on podem compartir una estona visitant l’hort aromàtic i comestible i prendre una infusió o refresc natural.

Les persones estem relacionades íntimament amb el nostre entorn natural més proper, per tant, no cal anar a buscar més lluny, ja que són aquests elements els que ens proporcionen el que necessitem per cuidar-nos.

Des del projecte es recol·lecten els fruïts, flors… s’assequen, s’envasen adequadament perquè es puguin conservar amb les seves propietats i llestos per utilitzar. Aquesta base la complemento amb productes adquirits de proximitat, sempre que es pot, i naturals com la cera d’abelles pura, olis essencials, olis vegetals, entre d’altres.

Perquè crec en el poder natural de les persones per generar canvis a tots els nivells, accepto també monedes socials i intercanvis directes.

A més us proposo seguirme a les xarxes socials, on hi publico les novetats, curiositats, tradicions, consells…          perquè l’hivern no és igual que la primavera, perquè avui no és demà! on també hi podeu participar i dir la vostra.

DSC_0137DSC_0123DSC_0122

El respecte, amor, relació de confiança, coneixença i intercanvi amb la natura són els fonaments amb el que neix i creix el projecte, la natura ens fa molts regals per això n’em de tenir cura i relacionar-nos-hi de forma amistosa.

Perquè «Happiness is only real, when shared» (Chris Mc Candless, Into the wild) he decidit compartir amb vosaltres aquest projecte: La silvestrina

Bevinguts i benvingudes!

IMG_2703


Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.